18 Mayıs 2012 Cuma

Ya hepimiz farklı dünyalarda yaşıyorsak?

Ne zaman düştü bu fikir aklıma tam hatırlamıyorum ama bir sorgulama süreci içerisinde olduğum bir zaman olduğu kesin.

Aklımda ilk uyanan soru; hepimizin DNA'ları, parmak izi, dil izi v.b. farklılıkları var iken beynimizin algılayış ve görme şekli'de farklı olabilir mi? oldu. Düşünsenize ben buraya şu anda kendimece metaforik ve felsefik bişey yazarken benden başka biri bunu okuduğunda belki bir maç haberi okuyor. Onun beynindeki dünya farklı. Aslında anlatmak istediğim şu; Şimdi ben sizi yeşil görüyorum belki, siz beni mavi görüyosunuz ya da. Belki de hiçbirimiz aynı dili konuşmuyoruz ama beynimiz o anda algılamamız gerekenleri algılatıp bize belli bir hayat yaşatıyor. Paralel evrene felan gerek yok bence, görme işlemi bile başlı başına gözde değil beynin karanlık bir kısmında ve ters olarak gerçekleşiyorken biz nasıl düz görebiliyoruz?

Tüm bunların dışında olaylara verdiğimiz tepkiler bile farklıyken aynı hayatları yaşıyor olmamızın imkanı yok diye düşünüyorum. Ben bu yazıyı yazıyorum ama siz bunu okurken (belki'de hiç okumuyorken) başka birşey görüyorsunuz. Daha da ileri gidersek farklı bir dilde anlıyor bile olabilirsiniz. Birileri bunu bir aşk mektubu gibi okurken kimileri için bir romanın tanıtım yazısı olarak okunuyordur beyninde. Dünyasında ırklar olmayan, devletler olmayan insanlar var olabilir.

Bu muammayı kimse kimsenin beynine girip bedeninde yaşamadan bilemeyecek. Bir diğer merakım bu konu ile alakalı bir çalşma olup olmadığı ama böyle bir çalışmayı yapan biriyle aynı görüye sahip olmalıyım ki onun yaptığı çalışmayı anlayabileyim.

İşte tam da bu yüzden bu dünya'da aslında tek ve herşeyin bize bağlı olma olasılığı ne kadar diye düşünmekten de kendimi alamıyorum.

Ya hepimizin dünyaları farklıysa?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder