7 Mayıs 2012 Pazartesi

Salak Müşteri

Son zamanlarda çokça gözlemlediğim ve markaların pazarlama direktörleri ve çalışanlarının bu yanılgıya düştüğünü düşündüğüm bir konu bu müşterinin salak olduğunun düşünülmesi.

Reklamların içerik ve izleyiciye sesleniş tonlarında çok fazla kendisini hissettiren müşterinin salak yerine koyulma durumu markaların ya reklam ajanslarının fazla tanrı sendromunda olmalarından ya da firmaların müşteri dönüşümündeki hızı yakalayamamasından kaynaklanıyor diye düşünüyorum. Ortalama zeka sahibi bir müşteri bile artık reklamlar ile ilgili bir algı geliştirirken sadece izlediği reklamdan değil o reklam ile ilgili diğer çevresininde yaptığı yorumlardan etkileniyor. Bu çevre sadece yakın çevresi değil aynı zamanda yakınlarının dışında olan internet mecrası ve tüm sosyal ağları kapsıyor. Bir reklam yayınlandıktan sonra hedef kitlenin aldığı duygu bombası belli bir süre sonra çevresel faktörler ile değişiyor. Değişime ve etkiye açık bir ortamda eski usul ajite ve insanların zayıf noktalarını vurmaya çalışan ama basitlik ve samimiyetten uzak reklamlar müşteriyi aptal yerine koymaya çalışmaktır.

Belli bir zümre yapılan ajitasyone istenilen tepkiyi sadece kısa bir süreliğine verecek ve daha sonra daha akil olan zümrenin görüşlerine yakınsama göstererek yapılan basitliğe tepki duymaya başlayacaktır. Kaldı ki en güzel reyting ölçme mecrası olduğunu düşündüğüm mecra olan internet mecrasında oluşan yorum ve trafiğe bakarak bu yorumlarımın desteklendiğini görebilirsiniz. İlk başta duygusal bir refleks ile kabul gören reklamların daha sonra akil bir şekilde değerlendirildiğinde tepki aldıklarına çokça şahit olduk.

Samimiyet ise tüm bu kötü örneklere karşın başarılı olmaya devam ediyor. En son örneği ise Elit çikolata firmasının "Elit Çikolata reklamının arkasındaki adam" videosu. İnsanlar ile bir bağ kuran onların akıllarında ve yüreklerinde aynı hissi yaratan her reklam başarılı olmaya devam ederken akıl ile kalp arasında uyuşmazlığa neden olan reklamlar yok olup gitmeye ve markalara zarar vermeye devam edecek.

Tüm bunları anlaması gerekenler ise markaların pazarlama direktörleri ve reklam ajansları diye düşünüyorum.

Sizlerinbu konudaki yorumlarınızıda öğrenmek istiyorum. Salak müşteri yerine koyulduğunuzu hissediyor musunuz?

Bu'da Elit Çikolatanın çok beğendiğim videosu

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder